Dagblad Waterland dinsdag, 28 augustus 2012
|
Wat doe je als je tachtig hectare bedrijfsterrein in de aanbieding hebt, waar nog geen vierkante centimeter van is verkocht, terwijl aan de andere kant van de weg bedrijfspanden leeg staan? Dan wordt het tijd om actief reclame te maken.
De gemeente doet dat door op de Baanstee-Noord in wording drie enorme borden te plaatsen, die passerende ondernemers met verhuis- of uitbreidingsplannen moeten overhalen om daar hun bedrijf te vestigen. ,,De teksten op de borden benadrukken de uitgangspunten van de Baanstee-Noord'', zegt de gemeente in Dagblad Waterland: ,,Duurzaamheid, bereikbaarheid en groei.''
De gemeente Purmerend zou graag zien dat de eerste kavels op het bedrijfsterrein worden verkocht. Zij heeft altijd geroepen dat er veel belangstelling is onder bedrijven om zich op Baanstee-Noord te vestigen, maar tot nu toe is er nog geen koopcontract getekend. Ook niet door bedrijven die in een reclamesportje op RTL hun liefde verklaren voor het nieuwe bedrijventerrein.
De borden zijn ongeveer zeven bij drie meter groot en wegen volgens de gemeente 2000 kilo per stuk. De voeten waarop ze staan, wegen ook nog eens 5000 kilo en rusten op speciaal daarvoor aangelegde funderingen van puin. In het donker worden de borden verlicht met led-lampen, gevoed door zonnepanelen.
Het feit dat ze s'avonds en s'nachts verlicht zijn, is opvallend, aangezien de gemeenteraad een paar maanden geleden heeft besloten dat Purmerend de strijd aan moet binden met lichtvervuiling. Op voorstel van Groen-Links wordt onderzoek gedaan naar de vraag of openbare verlichting wel echt overal even noodzakelijk is. Begin 2013 komt de gemeente met een neiuw verlichtingsplan voor de stad, waarin ook duidelijk moet worden wat kan worden gedaan om lichtvervuiling tegen te gaan.
Bron : Dagblad Waterland 28 augustus 2012
Zie ook : Onderbouwing behoefte blijkt grote luchtbeld |